Tisdagen den 23 april uppmärksammade vi världsbokdagen.
Alla klasser hade tyst läsning och totalt läste alla barn på skolan 4311 sidor.
Vi hade också författar besök av Staffan Hedberg som skrivit boken Komandokusinerna.
Det skulle va roligt att veta hur många sidor en annan skola läste!
Vad händer på Lövängsskolan?
Translate
Translate
Äggpickartävling
Nu har hela skolan tävlat!!!!!!!!!! Den eleven som vann var en pojke i år 2. Så här gick det till:
Alla klasser samlades på skolgården, och alla finalister från varje klass ställde sig längst fram med sina ägg. Sedan var det bara att picka sidorna på äggen mot varandra. Den som vann hade ett hållbart ägg. Här nedanför ser du en bild på vinnarägget!!!!!!!! ;-D
Alla klasser samlades på skolgården, och alla finalister från varje klass ställde sig längst fram med sina ägg. Sedan var det bara att picka sidorna på äggen mot varandra. Den som vann hade ett hållbart ägg. Här nedanför ser du en bild på vinnarägget!!!!!!!! ;-D
Innebandyturnering
Nu är det äntligen dags för Lövängsskolans årliga innebandyturnering och i år ser det ut och bli extra spännande.
Som vanlig gör klasserna sina egna laguppställningar.
Innebandyturneringen var otroligt spännande! I gruppspelet vann 5 Linden tätt följda av 4 Linden. På tredje plats kom 3 Linden tack vare sin seger mot 3 Rönnen. I semifinalerna klådde 4:orna 3:an Linden och 3:an Rönnen slog femmorna efter ett coolt mål av Philip vilket gav resultatet 9-8. I finalen var det väldigt jämnt in i det sista då 3:an Rönnen gjorde det avgörande målet.
Som vanlig gör klasserna sina egna laguppställningar.
Innebandyturneringen var otroligt spännande! I gruppspelet vann 5 Linden tätt följda av 4 Linden. På tredje plats kom 3 Linden tack vare sin seger mot 3 Rönnen. I semifinalerna klådde 4:orna 3:an Linden och 3:an Rönnen slog femmorna efter ett coolt mål av Philip vilket gav resultatet 9-8. I finalen var det väldigt jämnt in i det sista då 3:an Rönnen gjorde det avgörande målet.
Asköviken
Idag är 1:orna på Asköviken! Hoppas dom har en bra dag i regnet!!!!! :)
Vi återkommer och skriver om deras blöta dag!
Vi återkommer och skriver om deras blöta dag!
Äggpickartävling
Varje år vid påsk har vi en tävling på vår skola som vi kallar "äggpickartävling". Alla tar med sig ett kokt ägg till skolan. Först tävlar man i klasserna. De ägget som inte går sönder går vidare till semifinal. Till sist har en i klassen vunit, den personen går till final. Alla klasser gör lika dant. Alla vinnare från varje klass möter varandra ute på skolgården, lärarna tävlar också. Den som vinner får ära och berömelse.
Nästa vecka är det tävlingsdags!
Nästa vecka är det tävlingsdags!
Fiskar
3:orna har jobbat med fiskar i några veckor. Dom fick lära sig fiskens delar, olika sorter & dess livscykel & fisketips.Och dom fick dissekera fiskar. Det var roligt vissa tyckte det var äckligt
5:orna tyckte det luktade äckligt.
Nästa vecka kommer 3:orna få besök av en fiskare.
5:orna tyckte det luktade äckligt.
Nästa vecka kommer 3:orna få besök av en fiskare.
Lajv
Lajv
År fyra ska börja lajva om energi. De börjar lajva idag den 31 januari. De ska lajva i fyra veckor fram över. De ska lära sig om olika energiformer.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
.jpg)
.png)
.png)